Co je CRM a jaké jsou jeho hlavní výhody?

Řízená péče a budování vztahů se zákazníky patří mezi základní pilíře většiny moderních firem. Připravili jsme souhrn nejdůležitějších informací, které se budou hodit každému, kdo o problematiku customer relationship managementu zavadili teprve nyní a nedokážete si dost dobře představit, co přesně se pod ní skrývá. Přečtěte si, jaké konkrétní benefity může CRM přinést i vašemu podnikání!

Řízení vztahů se zákazníky je…

Byť jde o poměrně zprofanovanou zkratku, ve skutečnosti spousta podnikatelů stále netuší, co je CRM. Jedná se o zákaznicky orientovaná management, jehož podstatou jsou aktivní tvorba a udržování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Naprosto klíčová je tzv. win-win strategie – vztah musí být přínosný pro firmu klienta.

Firma, která se rozhodne pro zákaznicky orientovaný přístup, musí zvolit správnou strategii, a na jejím základě optimalizovat procesy. Významný podíl samozřejmě mají také zaměstnanci, kteří by měli dodržovat specifické zásady a aktivně využívat CRM software.

Proč se neobejdete bez CRM systému?

CRM software je procesní nástroj, který shromažďuje, centralizuje a pomáhá analyzovat veškeré informace o zákaznících, udržuje přehled o aktivitách a současně napomáhá k perfektní integraci jednotlivých oddělení. Díky automatizaci rutinních úkolů a možnosti napojení na další systémy (např. ERP systém, veřejné katalogy atd.) uživatelům šetří čas i náklady.

Vhodně zvolená CRM platforma výrazně usnadňuje udržování stávajícího portfolia zákazníků a zároveň akvizici nových klientů. Je nepostradatelná při nastavování procesů a v konečném důsledku vede ke zlepšení celkové komunikace firmy včetně zákaznické podpory. Pro management je důležitá při ladění strategie a prospěšná je také pro projektové řízení.

Zda řízení vztahů se zákazníky usnadní podnikání i vám, se můžete přesvědčit třeba hned. Vyzkoušejte zdarma český software eWay-CRM na bázi oblíbeného prostředí e-mailového klienta Microsoft Outlook a udělejte si o přínosu CRM vlastní obrázek.